logo

Tutaj zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.


1. Czy coś się płaci za korzystanie z usług centralazabawek.pl?

Korzystanie z usług nic nie kosztuje. Partner -np. sklep internetowy zamawia towar i wie od razu, ile kosztuje towar i wysyłka - zasady są proste i przejrzyste.


2. Czy trzeba wykonać jakiś limit sprzedaży?

Nie, nie ma minimalnych limitów sprzedaży.


3. Czy w tych cenach mogą kupić detaliści?

Nie, w hurtowni mogą kupować tylko i wyłącznie hurtownicy - osoby prowadzące działalność gospodarczą. 


4. Jak wygląda przekazywanie danych do wysyłki?

Są trzy sposoby przesyłania danych do wysyłki:

4.1 Wpisywanie danych ręcznie (zalecane przy małej ilości sprzedaży, bądź w początkowej fazie współpracy)

4.2 Półautomatyczne importowanie danych poprzez plik xml (dla średniej ilości sprzedaży)

4.3 Automatyczne przekazywanie danych (Zalecane, całkowicie automatyczna wymiana danych - dostępne po integracji sklepu z hurtownią)


5. Czy mogę sprzedać towar, którego nie ma na magazynie?

W hurtowni nie można zakupić towaru, którego nie ma na magazynie.

Dla sklepów zintegrowanych, stany magazynowe uaktualniają się automatycznie - dodatkowo podczas zakupu towaru system sprawdza stan w hurtowni.

Dla sklepów niezintegrowanych, o każdorazowym braku towaru na magazynie Partner - sklep - powiadamiany jest mailowo.

Podobnie jest po wprowadzeniu towaru, który kiedyś się skończył na magazynie - Partner otrzymuje mail, że towar znowu pojawił się na magazynie i znowu można go sprzedawać.


6. Jak podjąć współpracę z centralazabawek.pl?

Po pierwsze należy się zarejestrować, wpisując swoje dane oraz akceptując warunki współpracy: Umowę i Regulamin.

Drugi krok należy do Naszej firmy - po pozytywnej weryfikacji dokumentów oraz danych, aktywujemy Państwu dostęp do Panela Partnera i od tego momentu jesteście Państwo pełnoprawnym Partnerem naszej Hurtowni.


7. W ofercie produktów nie mogę zobaczyć cen?

Ceny dostępne są po rejestracji/zalogowaniu.


8. Jakie są zalety dropshippingu i współpracy z centralazabawek.pl?

Po pierwsze: nic nie trzeba kupować zanim się nie sprzeda.

Druga zaleta wynika bezpośrednio z pierwszej - nawet jeśli ceny spadną nigdy nie zostanie się z towarem.

Po trzecie -nie trzeba mieć lokalu na magazyn.

Po czwarte- nie trzeba zatrudniać pracowników do pakowania.

Po piąte- nie trzeba się martwić o opisy ani zdjęcia produktów - wszystko otrzymujecie Państwo od nas.

Po szóste - wysyłką zajmujemy się my.

Po siódme - w zasadzie trzeba zajmować się tylko sprzedażą, upiększaniem, pozycjonowaniem i uatrakcyjnianiem sklepu - resztę robimy my.

Po ósme: wg mnie są prawie same zalety :-)


9. Jakie są wady dropshippingu?

Jeżeli można to nazwać wadą, to jest o odpowiedzialność za źle wpisane dane klienta.

Ponadto Partner ponosi koszt ewentualnego nieodebrania przesyłki - tzn. koszt przesyłki zwrotnej - ale takie samo ryzyko ponosi się również przy samodzielnym pakowaniu.

I w zasadzie nic więcej nie przychodzi mi do głowy.


10. Jak przenieść zdjęcia i opisy z centrali zabawek do mojego sklepu?

Można to zrobić na kilka sposobów:


11. Jakie formaty plików eksportowych z opisami/zdjęciami są dostępne?

Aktualnie dostępne są:

Poniżej lista dostępnych formatów:

- XML - format Centralazabawek.pl
- CSV - Shoper
- CSV- clickshop - Home.pl
- CSV - PrestaShop
- CSV - iStore
- XML - iStore
- XML - Ceneo
- CSV - OSCGold


12. Nie ma formatu danych dla mojego sklepu - co zrobić?

Prosimy o skontaktowanie się z nami, aby ustalić format danych potrzebny dla Państwa sklepu - możemy przygotować format danych odpowiedni dla Państwa sklepu.


13. Co zrobić, aby przyspieszyć przelew z konta Partnera na konto Centrali Zabawek - czy wystarczy potwierdzenie przelewu?

Są dwa sposoby:
Sposób A.
Aby skrócić czas transferu pieniędzy praktycznie do zera proponujemy skorzystanie z funkcji PORTFEL.

Jak to działa?

Należy zalogować się do Hurtowni i wygenerować zamówienie na wpłatę kaucji w Panelu Klienta a następnie wpłacić ustaloną przez Państwa sumę na konto Hurtowni (np. kwota przewidywanego kilkudniowego obrotu z Hurtownią).

Po zaksięgowaniu wpłaty pojawia się ona do dyspozycji w Panelu Klienta.

Przy generowaniu zamówienia system sam automatycznie ściąga pieniądze w pierwszej kolejności z pobrań, następnie z portfela.

Sposób B.

Proponujemy naszym Partnerom założenie konta w jednym z banków w jakich my mamy rachunek tzn:

- mbank

- Idea bank.


Wtedy przelew trafia do nas lub do Państwa w ciągu 5 minut i transakcja jest prawie natychmiastowa.


14. Czy przesyłki są monitorowane?

Tak, po wysłaniu przesyłki zarówno klient jak i nasz Partner otrzymuje maila numerem wysyłki, który można śledzić na stronie internetowej kuriera bądź Poczty Polskiej.


15. Jakim kurierem wysyłacie paczki?

Aktualnie współpracujemy z:

- DPD - przesyłka kurierska - przesyłki docierają prawie w 100% w ciągu jednego dnia
- Inpost - przesyłka kurierska - przesyłki docierają prawie w 100% w ciągu jednego dnia.

- Poczta Polska - paczki (od 0-8kg) - przesyłki docierają nieco wolniej niż kurierem, tzn. do 2 dni, ale jeśli kurier z Poczty nie zastanie klienta w domu pozostawia awizo, a paczkę w najbliższej placówce poczty Polskiej.

- Paczkomaty - przesyłki docierają prawie w 100% w ciągu dwóch dni.


Przy wysyłkach z magazynów zewnętrznych korzystamy z DPD, FEDEX, DHL oraz innych. Każdorazowo po wysłaniu paczki Państwo oraz Państwa klienci otrzymują maila z numerem paczki oraz linkiem do kuriera.


16. Nie mogę zamówić żadnego produktu./Nie widzę produktów./Plik integracyjny jest pusty.

To znaczy, że nie wybrane zostały produkty do sprzedaży.
Aby to zrobić należy:
1. Zalogować się na swoje konto.
2. W górnej części po prawej stronie kliknąć na menu WYBÓR PRODUKTÓW.
3. Pojawi się lista produktów a po prawej stronie na szarym tle znak PLUS.
4. Aby wybrać produkt do sprzedaży należy kliknąć na znak PLUS – kolor zmieni się na zielony znacznik.
5. Jeśli chcemy wybrać wszystkie produkty do sprzedaży proszę kliknąć niebieski przycisk WYBIERZ WSZYSTKIE.
 
Teraz można już składać zamówienia i eksportować dane.

17. Na mojej fakturze kwota brutto wynikająca z pomnożenia kwoty netto przez stawkę Vat powinna być większa o 1 gr.

Różnica wynika z algorytmu obliczania VAT. Prawdopodobnie w tym przypadku kwota VAT została obliczona od kwoty brutto wg. wzoru:

KP = (WB x SP) / (100 + SP)

gdzie:

KP - oznacza kwotę podatku, przy czym wielkość wynikającą z wzoru zaokrągla się do pełnych groszy, w ten sposób, że końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza,

WB - oznacza wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług objętych stawką podatku SP, uwzględniającą kwotę podatku (wartość sprzedaży brutto),

SP - oznacza stawkę podatku.

Ustawodawca dał podatnikom wybór sposobu ustalania wartości podatku VAT. Mogą oni naliczać go od kwoty netto bądź brutto. Na powyższe wskazują wprost przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.
Co niezwykle ważne, przepisy nie uzależniają prawa podatnika do liczenia kwoty podatku od wartości netto bądź brutto od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych przesłanek. Nie ma w tym zakresie także żadnych ograniczeń. Tym samym za każdym razem to sam podatnik decyduje, jaki przyjmie sposób obliczania kwoty podatku.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł z portalu eGospodarka.pl


18. Kiedy wystawiane są faktury?

Faktury generowane są automatycznie każdego 15-go oraz ostatniego dnia miesiąca.


19. Czy Hurtownia jest zarejestrowana w GIODO?

Tak, wszystkie odpowiednie zbiory danych osobowych są zarejestrowane w GIODO.


20. Gdzie mogę dowiedzieć się więcej na temat podatków: PIT, CIT, VAT i wszystko co jest związane z podatkami?

Polecamy Państwu skorzystanie ze infolinii prowadzonej przez Ministerstwo Finansów czyli:

Krajowa Informacja Podatkowa

Osoby obsługujące to prawdziwi eksperci, którzy mają do dyspozycji jeszcze supereksperta, z którym konsultują się w razie trudniejszych tematów.

Jedyna opłata za korzystanie z usług to opłata za połączenie telefoniczne - sama porada jest bezpłatna.

Infolinia:

Z tel. stac.: 801 055 055

Z tel. kom.: (22) 330 0330

Z zagranicy.: +48 22 330 0330

www.kip.gov.pl


Zapraszamy do zadawania pytań -będziemy uaktualniać tę listę.

 

Płatności DOTPAY