logo

Tutaj zamieszczamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.


1. Czy coś się płaci za korzystanie z usług centralazabawek.pl?

Korzystanie z usług nic nie kosztuje. Partner -np. sklep internetowy zamawia towar i wie od razu, ile kosztuje towar i wysyłka - zasady są proste i przejrzyste.


2. Czy trzeba wykonać jakiś limit sprzedaży?

Nie, nie ma minimalnych limitów sprzedaży.


3. Czy w tych cenach mogą kupić detaliści?

Nie, w hurtowni mogą kupować tylko i wyłącznie hurtownicy - osoby prowadzące działalność gospodarczą. 


4. Jak wygląda przekazywanie danych do wysyłki?

Są trzy sposoby przesyłania danych do wysyłki:

4.1 Wpisywanie danych ręcznie (zalecane przy małej ilości sprzedaży, bądź w początkowej fazie współpracy)

4.2 Półautomatyczne importowanie danych poprzez plik xml (dla średniej ilości sprzedaży)

4.3 Automatyczne przekazywanie danych (Zalecane, całkowicie automatyczna wymiana danych - dostępne po integracji sklepu z hurtownią)


5. Czy mogę sprzedać towar, którego nie ma na magazynie?

W hurtowni nie można zakupić towaru, którego nie ma na magazynie.

Dla sklepów zintegrowanych, stany magazynowe uaktualniają się automatycznie - dodatkowo podczas zakupu towaru system sprawdza stan w hurtowni.

Dla sklepów niezintegrowanych, o każdorazowym braku towaru na magazynie Partner - sklep - powiadamiany jest mailowo.

Podobnie jest po wprowadzeniu towaru, który kiedyś się skończył na magazynie - Partner otrzymuje mail, że towar znowu pojawił się na magazynie i znowu można go sprzedawać.


6. Jak podjąć współpracę z centralazabawek.pl?

Po pierwsze należy się zarejestrować, wpisując swoje dane oraz akceptując warunki współpracy: Umowę i Regulamin.

Drugi krok należy do Naszej firmy - po pozytywnej weryfikacji dokumentów oraz danych, aktywujemy Państwu dostęp do Panela Partnera i od tego momentu jesteście Państwo pełnoprawnym Partnerem naszej Hurtowni.


7. W ofercie produktów nie mogę zobaczyć cen?

Ceny dostępne są po rejestracji/zalogowaniu.


8. Jakie są zalety dropshippingu i współpracy z centralazabawek.pl?

Po pierwsze: nic nie trzeba kupować zanim się nie sprzeda.

Druga zaleta wynika bezpośrednio z pierwszej - nawet jeśli ceny spadną nigdy nie zostanie się z towarem.

Po trzecie -nie trzeba mieć lokalu na magazyn.

Po czwarte- nie trzeba zatrudniać pracowników do pakowania.

Po piąte- nie trzeba się martwić o opisy ani zdjęcia produktów - wszystko otrzymujecie Państwo od nas.

Po szóste - wysyłką zajmujemy się my.

Po siódme - w zasadzie trzeba zajmować się tylko sprzedażą, upiększaniem, pozycjonowaniem i uatrakcyjnianiem sklepu - resztę robimy my.

Po ósme: wg mnie są prawie same zalety :-)


9. Jakie są wady dropshippingu?

Jeżeli można to nazwać wadą, to jest o odpowiedzialność za źle wpisane dane klienta.

Ponadto Partner ponosi koszt ewentualnego nieodebrania przesyłki - tzn. koszt przesyłki zwrotnej - ale takie samo ryzyko ponosi się również przy samodzielnym pakowaniu.

I w zasadzie nic więcej nie przychodzi mi do głowy.


10. Jak przenieść zdjęcia i opisy z centrali zabawek do mojego sklepu?

Można to zrobić na kilka sposobów:


11. Jakie formaty plików eksportowych z opisami/zdjęciami są dostępne?

Aktualnie dostępne są:

Poniżej lista dostępnych formatów:

- XML - format Centralazabawek.pl
- CSV - Shoper
- CSV- clickshop - Home.pl
- CSV - PrestaShop
- CSV - iStore
- XML - iStore
- XML - Ceneo
- CSV - OSCGold


12. Nie ma formatu danych dla mojego sklepu - co zrobić?

Prosimy o skontaktowanie się z nami, aby ustalić format danych potrzebny dla Państwa sklepu - możemy przygotować format danych odpowiedni dla Państwa sklepu.


13. Co zrobić, aby przyspieszyć przelew z konta Partnera na konto Centrali Zabawek - czy wystarczy potwierdzenie przelewu?

Są dwa sposoby:
Sposób A.
Aby skrócić czas transferu pieniędzy praktycznie do zera proponujemy skorzystanie z funkcji PORTFEL.

Jak to działa?

Należy zalogować się do Hurtowni i wygenerować zamówienie na wpłatę kaucji w Panelu Klienta a następnie wpłacić ustaloną przez Państwa sumę na konto Hurtowni (np. kwota przewidywanego kilkudniowego obrotu z Hurtownią).

Po zaksięgowaniu wpłaty pojawia się ona do dyspozycji w Panelu Klienta.

Przy generowaniu zamówienia system sam automatycznie ściąga pieniądze w pierwszej kolejności z pobrań, następnie z portfela.

Sposób B.

Proponujemy naszym Partnerom założenie konta w jednym z banków w jakich my mamy rachunek tzn:

- mbank

- Idea bank.


Wtedy przelew trafia do nas lub do Państwa w ciągu 5 minut i transakcja jest prawie natychmiastowa.


14. Czy przesyłki są monitorowane?

Tak, po wysłaniu przesyłki zarówno klient jak i nasz Partner otrzymuje maila numerem wysyłki, który można śledzić na stronie internetowej kuriera bądź Poczty Polskiej.


15. Jakim kurierem wysyłacie paczki?

Aktualnie współpracujemy m.in. z:

- DPD - przesyłka kurierska - przesyłki docierają prawie w 100% w ciągu jednego dnia
- Inpost - przesyłka kurierska - przesyłki docierają prawie w 100% w ciągu jednego dnia.

- Poczta Polska - paczki (od 0-8kg) - przesyłki docierają nieco wolniej niż kurierem, tzn. do 2 dni, ale jeśli kurier z Poczty nie zastanie klienta w domu pozostawia awizo, a paczkę w najbliższej placówce poczty Polskiej.

- Paczkomaty - przesyłki docierają prawie w 100% w ciągu dwóch dni.


Przy wysyłkach z magazynów zewnętrznych korzystamy z DPD, FEDEX, DHL oraz innych. Każdorazowo po wysłaniu paczki Państwo oraz Państwa klienci otrzymują maila z numerem paczki oraz linkiem do kuriera.


16. Nie mogę zamówić żadnego produktu./Nie widzę produktów./Plik integracyjny jest pusty.

To znaczy, że nie wybrane zostały produkty do sprzedaży.
Aby to zrobić należy:
1. Zalogować się na swoje konto.
2. W górnej części po prawej stronie kliknąć na menu WYBÓR PRODUKTÓW.
3. Pojawi się lista produktów a po prawej stronie na szarym tle znak PLUS.
4. Aby wybrać produkt do sprzedaży należy kliknąć na znak PLUS – kolor zmieni się na zielony znacznik.
5. Jeśli chcemy wybrać wszystkie produkty do sprzedaży proszę kliknąć niebieski przycisk WYBIERZ WSZYSTKIE.
 
Teraz można już składać zamówienia i eksportować dane.

17. Na mojej fakturze kwota brutto wynikająca z pomnożenia kwoty netto przez stawkę Vat powinna być większa o 1 gr.

Różnica wynika z algorytmu obliczania VAT. Prawdopodobnie w tym przypadku kwota VAT została obliczona od kwoty brutto wg. wzoru:

KP = (WB x SP) / (100 + SP)

gdzie:

KP - oznacza kwotę podatku, przy czym wielkość wynikającą z wzoru zaokrągla się do pełnych groszy, w ten sposób, że końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza,

WB - oznacza wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług objętych stawką podatku SP, uwzględniającą kwotę podatku (wartość sprzedaży brutto),

SP - oznacza stawkę podatku.

Ustawodawca dał podatnikom wybór sposobu ustalania wartości podatku VAT. Mogą oni naliczać go od kwoty netto bądź brutto. Na powyższe wskazują wprost przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.
Co niezwykle ważne, przepisy nie uzależniają prawa podatnika do liczenia kwoty podatku od wartości netto bądź brutto od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych przesłanek. Nie ma w tym zakresie także żadnych ograniczeń. Tym samym za każdym razem to sam podatnik decyduje, jaki przyjmie sposób obliczania kwoty podatku.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł z portalu eGospodarka.pl


18. Kiedy wystawiane są faktury?

Faktury generowane są automatycznie każdego 15-go oraz ostatniego dnia miesiąca.


19. Czy Hurtownia jest zarejestrowana w GIODO?

Tak, wszystkie odpowiednie zbiory danych osobowych są zarejestrowane w GIODO.


20. Gdzie mogę dowiedzieć się więcej na temat podatków: PIT, CIT, VAT i wszystko co jest związane z podatkami?

Polecamy Państwu skorzystanie ze infolinii prowadzonej przez Ministerstwo Finansów czyli:

Krajowa Informacja Podatkowa

Osoby obsługujące to prawdziwi eksperci, którzy mają do dyspozycji jeszcze supereksperta, z którym konsultują się w razie trudniejszych tematów.

Jedyna opłata za korzystanie z usług to opłata za połączenie telefoniczne - sama porada jest bezpłatna.

Infolinia:

Z tel. stac.: 801 055 055

Z tel. kom.: (22) 330 0330

Z zagranicy.: +48 22 330 0330

www.kip.gov.pl


21. Czy wysyłacie paczki za pobraniem?

Tak, z wyjątkiem jednego magazynu zewnętrznego (#M1) - realizujemy wysyłki kurierskie za pobraniem.


22. Czy zamówienia pobraniowe trzeba wcześniej opłacić? W jaki sposób pieniądze z pobrania trafią do mnie?

Nie, zamówienia takie są opłacane przez klienta przy odbiorze paczki. Narzut partnera po ok. 2 tygodniach przypisywany jest do jego profilu w Centrali Zabawek i stanowi sumę do wykorzystania przy kolejnych zamówieniach.


23. Co to są magazyny zewnętrzne? Co się stanie, jeżeli klient zamówi 3 przedmioty z 3 różnych magazynów?

Magazyny zewnętrzne to firmy, z którymi współpracujemy będące producentami i dystrybutorami różnorodnych produktów. Realizują one wysyłki bezpośrednio od siebie do klientów detalicznych (końcowych). Jeśli klient zamówi kilka produktów z kilku różnych magazynów, otrzyma kilka osobnych paczek.
Dlatego bardzo ważne jest, aby Partnerzy dokładnie przemyśleli i ustawili odpowiednie cenniki wysyłek tak, aby nie musieć do nich dopłacać.


24. Nie chcę otrzymywać maili o stanach magazynowych - jak mogę wyłączyć te powiadomienia?

Najlepiej założyć dodatkowe (darmowe) konto mailowe np. na gmailu i pokierować powiadomienia właśnie na nie. Jak to zrobić?
Wpisz nowo utworzony adres email w: panel klienta > ustawienia > dane dodatkowe > email stan magazynowy. Powiadomienia będą wysyłane na twój nowy adres i nie będą zapychały "właściwej" skrzynki.


25. Jakie są warunki zwrotów i reklamacji? Czy są jakieś problemy ze zwrotami?

Zwroty i reklamacje przyjmuje i obsługuje hurtownia.


26. Od jakich rzeczy zależy u was otrzymanie kredytu kupieckiego?

Nie udzielamy kredytów kupieckich.


27. Jaki jest czas realizacji wysyłki.

Zależy od magazynu zewnętrznego, ale w większości przypadków jest to jeden dzień roboczy. Więcej tutaj Magazyny Zewnętrzne


28. Z jakim firm kurierskich korzystacie i czy są dostępne paczkomaty?

Zależy od magazynu zewnętrznego. Nasz magazyn główny, który jako jedyny obsługuje paczkomaty wysyła za pośrednictwem DPD oraz Inpost.


29. Czy obsługujecie wysyłki pobraniowe? Jeśli tak to jak się rozliczamy i w jakim czasie?
 

Jeszcze raz zależy od magazynu zewnętrznego. Z racji tego że korzystamy tylko z naszego kuriera to pobrania wpływają do nas, a my przelewamy dla zysk dla Państwa.


30. Jak są wystawiane dokumenty? Czy 1 zamówienie = 1 FV czy zbiorczo?

Wysyłamy faktury zbiorczo co 14 dni.


31. Do której godziny trzeba wygenerować zamówienie, aby jeszcze dziś było wysłane?

Gdy zaksięgujemy przelew do godziny 12:30 to paczka wychodzi w ten sam dzień.


32. Czy można korzystać ze zdjęć i opisów?

Oczywiście.


33. Od jakiego progu sprzedaży można dostać rabat?

Rabaty są uzależnione od obrotu.


34. Czy nawiązują Państwo współpracę z osobami fizycznymi (chodzi o
działalność nierejestrowaną), czy tylko zarejestrowane działalności?

Na chwilę obecną współpracujemy tylko z osobami posiadającymi działalność gospodarczą.


Zapraszamy do zadawania pytań -będziemy uaktualniać tę listę.

 

Płatności DOTPAY