logo

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Jeśli odpowiedzi na Państwa pytanie nie ma tutaj, prosimy je nam zadać drogą mailową (kontakt@centralazabawek.pl).

 

I. INFORMACJE PODSTAWOWE

1. Czy coś się płaci za korzystanie z usług Centralazabawek.pl?

Rejestracja w serwisie oraz dostęp do serwisu jest bezpłatny.

Płatne są integracje z platformami (np. RedCart, SkyShop, Allegro), ułatwiające kontrolę stanów magazynowych, cen, zaciąganie produktów oraz zamówień.

Płatne są również pliki XML – integracja produktów, cen oraz stanów magazynowych.

Nie pobieramy opłat za przygotowanie wysyłki.

Partner - np. sklep internetowy, zamawia towar i wie od razu, ile kosztuje towar i jego wysyłka - zasady są proste i przejrzyste.

 

2. Kto może podjąć współpracę z hurtownią Centralazabawek.pl?

Nie współpracujemy z:

- osobami prywatnymi – również prowadzącymi niezarejestrowaną działalność gospodarczą,

- inkubatorami – osoba zainteresowana współpracą musi posiadać własną działalność z własnym numerem NIP,

- z osobami, których działalność ma status nieaktywny (jest zamknięta lub zawieszona).

Weryfikujemy wprowadzone dane w oparciu o CEIDG oraz KRS.

 

3. Jakie są zalety Dropshippingu i współpracy z hurtownią Centralazabawek.pl?

Po pierwsze: jesteśmy jednym z pionierów sprzedaży w modelu Dropshipping w Polsce,

Po drugie: nie ma konieczności zakupu towaru przed jego sprzedażą,

Po trzecie: brak konieczności posiadania własnego lokalu na magazyn, sprzedaż można prowadzić nawet z domu,

Po czwarte: Partner nie zostaje z towarem – rozpatrujemy zwroty i reklamacje,

Po piąte: brak konieczności pakowania i wysyłanie przesyłek, a co za tym idzie nie trzeba zatrudniać pracowników do wykonywania tych czynności oraz zakupu materiałów eksploatacyjnych,

Po szóste: nie trzeba się martwić o opisy i zdjęcia produktów, wszystko otrzymujecie Państwo od nas, chociaż dla atrakcyjności oferty zalecamy redagowanie gotowych opisów,

Po siódme: w zasadzie Partner zajmuje się tylko sprzedażą i obsługą zamówień, upiększaniem, pozycjonowaniem i uatrakcyjnianiem sklepu czy konta Allegro – resztą zajmujemy się my.

 

4. Jakie są wady Dropshippingu?

Po pierwsze: brak fizycznego dostępu do produktu,

Po drugie: jesteśmy tylko ludźmi, mogą przydarzyć się nam błędy oraz opóźnienia w wysyłce – np. w okresie świątecznym. Oczywiście bierzemy za nie odpowiedzialność i je naprawiamy, ale Klient pretensje może mieć do Sprzedającego.

 

5. Jak podjąć współpracę z hurtownią Centralazabawek.pl?

Krok pierwszy: należy zarejestrować się w serwisie, wpisując swoje dane oraz akceptując warunki współpracy: Umowę i Regulamin.

Drugi krok: po pozytywnej weryfikacji dokumentów oraz danych, aktywujemy Państwu dostęp do Panelu Partnera i od tego momentu jesteście Państwo pełnoprawnym Partnerem naszej Hurtowni.

 

6. Czy trzeba wyrobić jakiś limit sprzedaży?

Nie, nie ma minimalnych limitów sprzedaży.

Progi sprzedażowe znajdują się w Polityce rabatowej (LINK), a ich wyrobienie skutkuje przejściem na lepszy poziom cenowy.

 

7. Czy istnieje minimum logistyczne?

Nie, nie ma żadnego minimum logistycznego – ani ilościowego ani kwotowego.

8. Czy w tych cenach mogą kupować również detaliści?

Nie, w naszej hurtowni mogą kupować tylko i wyłącznie zarejestrowani użytkownicy prowadzący aktywną działalność gospodarczą.

 

9. Jak wygląda przekazywanie danych do wysyłki?

Są trzy sposoby przesyłania danych do wysyłki:

- wpisywanie danych ręcznie (zalecane przy małej ilości sprzedaży, bądź w początkowej fazie współpracy).

- półautomatyczne importowanie danych poprzez plik XML (dla średniej ilości sprzedaży).

- automatyczne przekazywanie danych (zalecane, całkowicie automatyczna wymiana danych - dostępne po wykupieniu integracji sklepu z naszą hurtownią).

 

10. Czy mogę kupić towar, którego nie ma na magazynie?

W hurtowni nie można zakupić towaru, którego nie ma na magazynie.

Dla sklepów zintegrowanych, stany magazynowe uaktualniają się automatycznie - dodatkowo podczas zakupu towaru system sprawdza stan w hurtowni.

Dla sklepów niezintegrowanych, o każdorazowym braku towaru na magazynie Partner powiadamiany jest drogą mailową.

Podobnie jest po wprowadzeniu towaru, który kiedyś się skończył na magazynie - Partner otrzymuje wiadomość e-mail, że towar znowu pojawił się na magazynie i znowu można go sprzedawać.

Oczywiście mogą wystąpić sytuacje, w których stan magazynowy nie zdąży się zaktualizować i sprzeda się coś „ponad stan”.

Wtedy będziemy zmuszeni anulować zamówienie, które zostało złożone później.

 

11. W ofercie produktów nie mogę zobaczyć cen?

Ceny dostępne są po rejestracji/zalogowaniu.

 

12. Czy można korzystać ze zdjęć i z opisów?

Tak, oczywiście.

 

13. Nie mogę zamówić żadnego produktu./Nie widzę produktów./Plik integracyjny jest pusty.

To znaczy, że nie wybrane zostały produkty do sprzedaży.

Aby to zrobić należy:

13.1. Zalogować się na swoje konto.

13.2. W górnej części po prawej stronie kliknąć na menu WYBÓR PRODUKTÓW.

13.3. Pojawi się lista produktów a po prawej stronie na szarym tle znak PLUS.

13.4. Aby wybrać produkt do sprzedaży należy kliknąć na znak PLUS – kolor zmieni się na zielony znacznik.

13.5. Jeśli chcemy wybrać wszystkie produkty do sprzedaży proszę kliknąć niebieski przycisk WYBIERZ WSZYSTKIE.

 

14. Czy hurtownia Centrala Zabawek działa na zasadach Dropshippingu?

Tak, jest to główna zasada działania naszej hurtowni.

 

15. Jaka jest polityka rabatowa hurtowni?

Polityka rabatowa dostępna jest po zalogowaniu, na dole strony w sekcji Dla Partnerów (LINK).

 

16. Od czego zależy otrzymanie kredytu kupieckiego?

Nie udzielamy kredytów kupieckich.

Nie planujemy w przyszłości oferować takiej usługi.

 

17. Nie chcę otrzymywać e-maili o stanach magazynowych - jak mogę wyłączyć te powiadomienia?

Należy wejść w Panel klienta > Ustawienia > Dane dodatkowe > e-mail stan magazynowy – należy zostawić to pole puste.

 

II. INTEGRACJA Z HURTOWNIĄ CENTRALA ZABAWEK

1. Czy integracja hurtowni Centrala Zabawek z innymi platformami jest płatna?

Tak, po prawej stronie znajduje się Sklep z usługami (LINK) – tam są wyszczególnione rodzaje integracji oraz ich opłaty z nimi związane.

 

2. Czy dostęp do pliku XML jest płatny?

Tak, jest miesięczna opłata w wszystkości 30 PLN BRUTTO / MSC.

 

3. Wykupiłem/przyznano mi integrację z hurtownią Centrala Zabawek na innej platformie, czy muszę wykupić integrację również w Centrali Zabawek?

Centrala Zabawek nie oferuje wspólnej integracji - nie współpracuje w tym zakresie - z innymi platformami.

Należy wykupić integrację w hurtowni Centrala Zabawek.

Wykupienie/ otrzymanie integracji na innej platformie nie jest tożsame z uzyskaniem integracji w Centrali Zabawek.

Oferowane integracje z Centralą Zabawek na innych platformach, są tak naprawdę możliwością współpracy danego systemu z hurtownią Centrala Zabawek lub integracją jednostronną: Inna platforma - > Centrala Zabawek.

 

III. ROZLICZENIA Z HURTOWNIĄ CENTRALA ZABAWEK

1. Kiedy odbywa się księgowanie przelewów?

Konta bankowe sprawdzane są 2 razy dziennie, rano oraz ok. godz. 12:30.

Jeśli zamówienie zostanie wygenerowane i opłacone po godzinie 12:30, księgowanie odbędzie się następnego dnia roboczego.

Posiadanie konta w jednym z naszych banków (mBank lub bank ING) przyśpiesza księgowanie przelewów, ale tylko w ograniczonym zakresie.

Przykład: płacąc za zamówienie z konta mBank o godzinie 12:00, my sprawdzając konta o 12:30 zaksięgujemy ten przelew, płacąc z innego banku (nie naszego) nie ma szans, żeby wpłata została zaksięgowana tego samego dnia.

Nie sprawdzamy kont bankowych co 5 minut, wpłata np. z konta mBank o godzinie 13:00 nie sprawi, że zamówienie zostanie zaksięgowane tego samego dnia i trafi do realizacji.

 

2. Co zrobić, aby przyspieszyć księgowanie wpłat i zatwierdzanie zamówień? Czy wystarczy potwierdzenie przelewu?

Nie honorujemy potwierdzeń przelewów.

Oferujemy opcję Portfela, zamówienia opłacają się automatycznie z zasilonego salda.

Opis usługi znajduje się TUTAJ.

 

3. Jak i kiedy rozliczane są pobrania?

Pobrania rozliczane są w terminie ok. 2-3 tygodni.

Kwota pobrania zostaje pomniejszona o koszt towaru oraz koszt wysyłki i powstały w ten sposób ZYSK zostaje zaksięgowany na koncie Partnera. Może on zostać wykorzystany do opłacenia przyszłych zamówień lub można zlecić jego wypłatę.

 

4. Kiedy wystawiane są faktury?

Faktury generowane są automatycznie, każdego 15-go oraz ostatniego dnia miesiąca.

Będą do pobrania w Panelu Klienta.

 

5. Czy możliwe są odroczone terminy płatności?

Nie, nie oferujemy takiej możliwości.

 

6. Czy Centrala Zabawek oferuje szybkie płatności?

Na tę chwilę nie oferujemy szybkich płatności za zamówienia.

Mamy w planach wprowadzenie szybkich płatności.

Na tę chwilę rekomendujemy skorzystanie z opcji portfela.

 

7. Na mojej fakturze kwota brutto wynikająca z pomnożenia kwoty netto przez stawkę VAT powinna być większa o 1 gr. O co chodzi?

Różnica wynika z algorytmu obliczania VAT.

Prawdopodobnie w tym przypadku kwota VAT została obliczona od kwoty brutto wg wzoru:

KP = (WB x SP) / (100 + SP)

gdzie:

KP - oznacza kwotę podatku, przy czym wielkość wynikającą z wzoru zaokrągla się do pełnych groszy, w ten sposób, że końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza,

WB - oznacza wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług objętych stawką podatku SP, uwzględniającą kwotę podatku (wartość sprzedaży brutto),

SP - oznacza stawkę podatku.

Ustawodawca dał podatnikom wybór sposobu ustalania wartości podatku VAT. Mogą oni naliczać go od kwoty netto bądź brutto. Na powyższe wskazują wprost przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Co niezwykle ważne, przepisy nie uzależniają prawa podatnika do liczenia kwoty podatku od wartości netto bądź brutto od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych przesłanek. Nie ma w tym zakresie także żadnych ograniczeń. Tym samym za każdym razem to sam podatnik decyduje, jaki przyjmie sposób obliczania kwoty podatku.

 

8. Gdzie mogę dowiedzieć się więcej na temat podatków: PIT, CIT, VAT i wszystko co jest związane z tymi podatkami?

Polecamy Państwu skorzystanie z witryny internetowej oraz infolinii prowadzonej przez Ministerstwo Finansów - Krajowa Informacja Podatkowa.

 

IV. WYSYŁKA, ZWROTY, REKLAMACJE, MAGAZYNY ZEWNĘTRZNE

1. Jakim kurierem wysyłane są paczki? Jaki jest czas realizacji? Czy dostępna jest opcja pobranie?

Wszystkie zlecenia realizujemy własnymi metodami wysyłki.

Brak możliwości podsyłania etykiet lub własnego kuriera.

Przewoźnik zależy od magazynu.

Magazyn Główny: Kurier DPD lub InPost (brak możliwości wyboru), paczkomaty InPost, pobrania, możliwy Allegro SMART.

Magazyny Zewnętrzne (produkty #LiteraCyfra): różni kurierzy, nie wszystkie oferują pobrania, brak paczkomatów, brak Allegro SMART.

Szczegóły (ceny, czasy realizacji, opcja: pobranie) po zalogowaniu, na dole strony, Koszty przesyłek krajowych (LINK) oraz Magazyny Zewnętrzne (LINK).

 

2. Czy przesyłki są monitorowane?

Tak, po wysłaniu przesyłki zarówno klient jak i nasz Partner otrzymuje wiadomość e-mail z numerem wysyłki, który można śledzić na stronie internetowej przewoźnika.

 

3. Czy istnieje możliwość podsyłania własnych etykiet lub zlecenie odbioru zamówienia przez własnego kuriera?

Nie, nie ma takiej możliwości.

Wszystkie wysyłki realizowane są naszymi przewoźnikami.

 

4. Czy przyjmujemy zwroty? Jakie są warunki zwrotów?

Tak, przyjmujemy zwroty.

4.1. Przyjmujemy zwroty w ciągu 14 dni od momentu odebrania zamówienia przez Klienta, jeśli towar nie nosi śladów użytkowania i opakowanie fabryczne nie zostało uszkodzone.

4.2. Zwrot należy zgłosić poprzez zgłoszenie serwisowe w Panelu Klienta.

4.3. W odpowiedzi zwrotnej otrzymają Państwo adres zwrotu.

4.4. Klient może odesłać zwrot bezpośrednio, ale tylko po przejściu tej procedury.

4.5. Adres do zwrotu na Państwa Allegro lub innej platformie sprzedażowej to NIE MOŻE BYĆ nasz adres tylko Państwa. Paczki nie mogą sobie tak po prostu do nas wracać.

4.6. Za odesłanie paczki na zły adres możemy naliczyć dodatkowe koszty, wynikające z konieczności odesłania towaru na magazyn docelowy.

4.7. Nie zwracamy kosztów zwrotu.

 

5. Reklamacje.

5.1. Reklamacje objęte są standardową procedurą.

5.2. Reklamację należy zgłosić poprzez zgłoszenie serwisowe w Panelu Klienta.

5.3. W odpowiedzi zwrotnej otrzymają Państwo adres zwrotu.

5.4. Klient może odesłać reklamację bezpośrednio, ale tylko po przejściu tej procedury.

4.5. Adres do odesłania reklamacji na Państwa Allegro lub innej platformie sprzedażowej to NIE MOŻE BYĆ nasz adres tylko Państwa. Paczki nie mogą sobie tak po prostu do nas wracać.

5.6. Za odesłanie paczki na zły adres możemy naliczyć dodatkowe koszty, wynikające z konieczności odesłania towaru na magazyn docelowy.

 

6. Czy naliczane są dodatkowe opłaty w związku z wysyłką/zwrotem/reklamacją?

Tak, obciążamy dodatkowymi kosztami za zwroty paczek, które:

- nie zostały przez Państwa Klienta odebrane - np. nieodebrane paczki za pobraniem lub nieodebrane paczki z paczkomatu - jesteście Państwo obciążani za wysyłkę powrotną do nas;

- zostały odesłane na błędny adres w wyniku np. zwrotu lub reklamacji.

 

7. Czy możliwa jest wysyłka zagraniczna?

Obecnie hurtownia Centrala Zabawek nie oferuje wysyłki zagranicznej.

 

8. Czy możliwa jest wysyłka Allegro SMART?

Tak, wysyłka Allegro SMART jest możliwa, ale tylko z Magazynu Głównego.

Trzeba odpowiednio skonfigurować konto wg instrukcji.

Oferowane opcje to:

- Allegro Paczkomaty InPost 24/7

- Allegro Kurier DPD (bez pobrań)

 

9. Do której godziny należy złożyć zamówienie, by zostało wysłane tego samego dnia?

Zamówienie zostanie wysłanego tego samego dnia jeśli pełnione zostaną 2 warunki:

- zostanie wygenerowane do godziny 12:30.

- zostanie opłacone (wpłata musi zostać zaksięgowana na naszym koncie) lub jest to zamówienie za pobraniem.

By przyspieszyć realizację zamówieniem zalecamy skorzystanie z opcji portfela (zamówienia będą opłacać się automatycznie z zasilonego salda) lub wykonywać przelewy z jednego z naszych banków.

 

10. Co to są magazyny zewnętrzne? Co się stanie, jeżeli klient zamówi 3 przedmioty z 3 różnych magazynów?

Magazyny zewnętrzne to firmy, z którymi współpracujemy będące producentami i dystrybutorami różnorodnych produktów.

Produkty z Magazynów Zewnętrznych oznaczone są w nazwie odpowiednim: #LiteraCyfra.

Realizują one wysyłki bezpośrednio od siebie do klientów detalicznych (końcowych).

Jeśli Klient zamówi kilka produktów, z kilku różnych magazynów, otrzyma kilka osobnych paczek.

Dlatego bardzo ważne jest, aby Partnerzy dokładnie przemyśleli i ustawili odpowiednie cenniki wysyłek tak, aby nie musieli do nich dopłacać.

Wysyłka zostanie naliczona jak dla 3 różnych zamówień.

Szczegóły (ceny, czasy realizacji, opcja: pobranie) po zalogowaniu, na dole strony, Koszty przesyłek krajowych (LINK) oraz Magazyny Zewnętrzne (LINK).

 

Płatności DOTPAY